• 08-9365865
  • האיגוד הישראלי לאיכות, רחוב ויסגל 2, פארק המדע רחובות, ת.ד. 4112, רחובות 7632605

היענות מרשימה לכנס עורכי המבדקים השנתי

היענות מרשימה לכנס עורכי המבדקים השנתי

היענות מרשימה לכנס עורכי המבדקים השנתי

כ-150 מחברי האיגוד השתתפו (מאי 17') בכנס עורכי המבדקים השנתי שהתקיים במכללה האקדמית בנתניה. בפתיחה ברכו את באי הכנס ד"ר סיגלית מודחי, יו"ר האיגוד הישראלי לאיכות וד"ר גדי רביד, דיקן ביה"ס למנהל עסקים במכללה.
הכנס, שכבר הפך למסורת, החל עם סדנת משחוק – מבדקים ונהנים שהעבירו ליאורה שושני, יועצת לניהול איכות ומירית זימן-שומר, יועצת ומדריכה לניהול איכות וגם מנחת הכנס. דן רוזמן, יועץ מומחה לניהול איכות בתעשיות התעופה והבטחון, הרצה על סיכונים ומבדקים בתעשיות התעופה והבטחון; ד"ר אלי יפה, סמנכ"ל קהילה ממגן דוד אדום דיבר על שיטות ותהליכי בקרה במד"א; והדרי גפן, סמנכ"ל איכות במנועי בית שמש, הרצה על לקיחת אחריות ומקצוענות כעורך מבדקים.
בחלקו השני של הכנס הרצתה אורית אגמי, מנהלת אבטחת איכות מעבדות מבית החולים בלינסון על מבדקים פנימיים במערך המעבדות; בני קמין, יועץ איכות, הרצה על ניהול IT בהתאם לתובנות ITIL – עובד רק עם מבדקים. פאנל המומחים, בהנחיית הד"ר סיגלית מודחי, עסק בביצוע מבדקים מועילים לאורך השנים. בפאנל השתתפו: מיכל רותם מחברת איי.קיו.סי, אביטל וינברג ממכון התקנים הישראלי; חנן מלין מנכ"ל שיא האיכות; אמנון מרגלית ממוטורולה סולשנס, אורית אגמי מביה"ח וולפסון וד"ר גדי רביד מהמכללה האקדמית נתניה.

משתתפי כנס עורכי המבדקים התבקשו לשתף בטיפים שלהם למבדק מוצלח. הנה הטיפים:

  1. מבדק טוב מסתיים כשהלקוח אומר "תודה רבה, להתראות במבדק הבא" – אדריאן, א.ה. הדרכה וטכנולוגיה בע"מ.
  2. עורך מבדקים פנימיים לוקח נאמני איכות מדיסיפלינות שונות ואיתם ועם רשימת תיוג יוצאים לסיקור. כך ביטלנו התנגדויות של הנסקרים ומונעים התנגדויות בארגון – אמנון פרכטר, מל"מ תעשייה אווירית.
  3. בצע "small talk" בתחילת כל מבדק, זה "משחרר" את האווירה המתוחה..! – מתי לבנה
  4. נהלו את המבדק ללא רגע דל, בשביל הזהב שעובר בדיוק באמצע, בין סקנדל לפסטיבל (כלומר: לא זה ולא זה) – אילה גרון, DSFT.
  5. תוספת לטיפ 3 הש' של ריבה מגדר: שימור, שיפור, שינוי, אוסיף גם שיווק (מה שאמנון אמר הציע לפרסם בארגון כדי שגם יעבדו נכון) – אילה גרון, DSFT.
  6. גישה חיובית ולא שיפוטית כהזדמנות לשיפור ומצויינות ארגונית – Ruth Shoshan – HP Indigo
  7. נכונות לקבלת אופן פעולה שונה ממה שחשבת (בתנאי, כמובן, שמתאים לדרישות) – טובה לורבר, חברת לוכסמבורג – פמול.