חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיון אסטרטגי – איכות ברמה הלאומית

דיון בהשתתפות מובילי התחום בארץ נערך באפקה המכללה האקדמית להנדסה בתל-אביב במסגרת יום עיון: "מגמות וכיוונים עתידיים בניהול איכות" (דצמבר 16') בשיתוף האיגוד הישראלי לאיכות. את יום העיון הנחתה מירית זימן-שומר. ד"ר יובל כהן הציג ממצא היסטורי: חבילת חוברות הדרכה בניהול איכות שניתנו לראשי כל החברות הגדולות והבינוניות ביפן על ידי מייסדי תחום ניהול האיכות: אדוארד דמינג וג'וזף מ. ג'ורן (האחרון הוא שכתב אותן). נשיא המכללה פרופ' עמי מויאל, סיפר על האירועים והפעילויות במכללה ובכלל זאת: אירוח ימי עיון מדעיים ומקצועיים, אירועי סטודנטים, אירוח תלמידי תיכון לפעילות מדעית, סדרת הרצאות "מעבר להנדסה" עם דמויות תקשורת מובילות ועוד. יו"ר האיגוד הישראלי לאיכות, ד"ר סיגלית מודחי, הדגישה את החשיבות שבקשר בין האיגוד לאקדמיה לקידום האיכות והמצוינות במדינת ישראל. כן בירכה ראש מחלקת הנדסת תעשיה וניהול באפקה ד"ר מיה גולן.
את החלק הראשון הובילה ד"ר אביבה בשן ממכללת אפקה שהציגה את מכלול הבעיות והשיקולים הסובבים את ניהול האיכות בחברות גלובליות. אחריה עלה סגן נשיא מכללת רמת-גן פרופ' מוטי פרנק אשר דן בשאלה הראיה המערכתית. ד"ר אביגדור זוננשיין דיבר על הצורך והיכולת להפריד בין מורכבות למסובכות. את המושב הראשון חתמה הרצאתו של ד"ר אלון סנה – אור שדיבר על חשיבות תכנון נכון של אמינות ושחלקה הגדול עסק בכשל ההתרסקות של מטוס נוסעים.

את המושב השני פתחה הרצאתה של ד"ר סיגלית מודחי, מנהלת האיכות של המעבדות בקופ"ח כללית; פרופ' רון קנת דיבר על איכות הנתונים כאתגר המחקרי של הדור הבא; חוה שר התייחסה בהרצאתה לניתוח הכיוונים העתידיים של תחום האיכות והתייחסה להתפתחות התובנות עם השנים והתווספות תחומים כגון אחריות חברתית וסביבתית וניהול סיכונים לתחומי האיכות בארגון; זיוה פתיר הציגה תמונה שונה שבה נושא האיכות (לפחות אבטחת איכות) הולך ומוטמע בכל הרבדים בתפקידים השונים בארגון, כך שתפקיד אנשי האיכות הולך ומצטמצם.

את חוברת התקצירים וחלק מהמצגות ניתן לראות באתר מכללת אפקה תחת כתבות בתעשייה וניהול ובשירות בקישור : http://www.afeka.ac.il/articles/quality-management-conference/

חדשות נוספות

הודעה בנושא גיליונות תיקון לתקני ניהול מסוג A – שינויי אקלים

שרון אנקר נבחר לקדציה שנייה כיו"ר האיגוד

הקונגרס ה- 64 מטעם הארגון האירופי לאיכות

עדכון לגבי מועדי מבחני ההסמכה של האיגוד הישראלי לאיכות 

כנס איכות דרום ה-8

תואר שני בסטטיסטיקה Msc עם התמחות בלימודי איכות

B.Sc בהנדסת איכות ואמינות בתעשייה – מכללת כנרת

שבוע האיכות הלאומי, 2023

תחרות הפרס הלאומי לאיכות ומצוינות ע"ש יצחק רבין ז"ל, לשנת 2023

כנס עורכי מבדקי למערכות משולבות – מכללת כנרת

יום עיון "תפיסת איכות ומצוינות בארגון- מתאוריה למעשה"

מינוי מר גדעון רוט, כיו"ר מועצת ההערכה והפרסים (ASQ Awards Council)