חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תחילתה של ידידות: ביקור באיגוד האיכות ביפן

יאיר אבידן, חבר הוועדה לקשרים בינלאומיים באיגוד, ששהה ביפן במסגרת עבודתו בחברת אורבוטק, ביקר (יוני 16') באיגוד המדענים והמהנדסים היפני.
מטרת הביקור הייתה למסד קשר עם האיגוד היפני לאיכות וליצור בסיס לשיתופי פעולה עם האיגוד הישראלי בתחומי האיכות. פעילות זו מצטרפת לשורה של קשרים בינלאומיים עם עמיתים בעולם.

בפגישה נכחו מנכ"ל האיגוד (סגן נשיא) איקהירו קוטסוקה וכן הסמנכ"ל קאן טאקטורי אשר ממונה על הקשרים הבינלאומיים לצד עובדי האיגוד.

במהלך הפגישה הלבבית והחמה סקר יאיר אבידן בפני הנוכחים את פעילות האיגוד הישראלי לאיכות וציין את שיתופי הפעולה עם איגודים בעולם. ביפן בעלי התפקידים באיגוד הינם עובדי מדינה ופעילותם מתוקצבת על ידי   משרד ממשלתי. בסיום הפגישה שבה הייתה הסכמה הדדית לחילופי מידע בין האיגודים ופרסום מאמרים הוענקו למשתתפים סיכת האיגוד, מזכרת בול האיגוד וכתב העת איכות.

האיגוד ביפן נוסד בשנת 1946 וצורף בשנת 1962 לסוכנות המדע והטכנולוגיה של הממשלה היפנית על מנת להתמודד עם ההתקדמות והשינויים המהירים של החברה. האיגוד פועל היום בחסות משרד החינוך, תרבות, מדע והטכנולוגיה היפני. מטרת האיגוד היא לקדם למידה ומחקרים שיטתיים הדרושים לקידום המדע והטכנולוגיה ובזאת לתרום להתפתחות התרבות והתעשייה.

האיגוד מעורב בתחום המדע והטכנולוגיה באקדמיה ופועל לשילוב שיטות מתמטיות וסטטיסטיות בניהול חברות ובתעשייה באופן פרקטי. היום מוכר האיגוד ביפן ובעולם בכלל כ -"מרכז בקרת האיכות ביפן". האיגוד מנהל את פרס דמינג, המוכר מאוד מתחום ה-TQM, גם ליחידים וכן לארגונים ביפן ומחוצה לה.

חדשות נוספות

שרון אנקר נבחר לקדציה שנייה כיו"ר האיגוד

הקונגרס ה- 64 מטעם הארגון האירופי לאיכות

עדכון לגבי מועדי מבחני ההסמכה של האיגוד הישראלי לאיכות 

כנס איכות דרום ה-8

תואר שני בסטטיסטיקה Msc עם התמחות בלימודי איכות

B.Sc בהנדסת איכות ואמינות בתעשייה – מכללת כנרת

שבוע האיכות הלאומי, 2023

תחרות הפרס הלאומי לאיכות ומצוינות ע"ש יצחק רבין ז"ל, לשנת 2023

כנס עורכי מבדקי למערכות משולבות – מכללת כנרת

יום עיון "תפיסת איכות ומצוינות בארגון- מתאוריה למעשה"

מינוי מר גדעון רוט, כיו"ר מועצת ההערכה והפרסים (ASQ Awards Council)

יום עיון, חדשנות באיכות