• האיגוד הישראלי לאיכות, פארק המדע רחובות, ת.ד. 4112, רחובות 7632605

מאמרים מעולם האיכות

רשימת בלוגים ופודקאסטים בנושא איכות - נופר מצויינים

רשימת בלוגים ופודקאסטים בנושא איכות.

משפרים איכות בשרות - לקוחות מעורבים ומחויבים - אמנון מרגלית

עולם העוסקים באיכות משולב בעולם ארגוני השירות בקשר אמיץ. תרומתו של מנהל האיכות חשובה ביותר במגע, תחזוקת ושימור לקוח.
המאמר עוסק בצעדים לקרב את הלקוח לארגון השירות ולהפוך אותו לשותף פעיל, מעורב ומחויב. לקוח כזה לא רק ישפר את הפעילות העסקית ואת איכות השירות בארגון אלא יתרום מעשית לפיתוח הארגון, להרחבת עסקיו ולעליה ברווחים.

מדדים וכימות הם לא חזות הכל - אמנון מרגלית

מדדים כמותיים הם כלי ניהול נהדר ומחויב המציאות. יחד עם זאת ישנם אתגרים חשובים שאינם כמותיים שיש לתת עליהם את הדעת ולהתייחס אליהם באסטרטגיית ארגון, ביעדים ובמטרות שארגון מציב לעצמו.

רובוטיקה בשירות עולם מבדקי האיכות - אמנון מרגלית

אנחנו חווים תקופה מיוחדת. עוברת עלינו מהפכה תעשייתית שלא צפינו לה, לא בפיתוחים הטכנולוגיים ולא בניהול הסיכונים שערכנו עם הסבת עולמות התקן לחשיבה מבוססת סיכונים.

פה זה ככה.... - מירית זימן

לפני כמה ימים נתקלתי בכתבה שלכאורה אין כל קשר בינה לבין איכות ..... הכתבה פורסמה בישראל היום מאת אליהו גליל וכותרתה הייתה מפתיעה: כשיהודים אכלו חמץ בפסח.

מה הקשר בין חוק מרפי ומשבר הקורונה? - מירית זימן

"חוק מרפי" הבסיסי קובע כי: אם משהו יכול להשתבש, הוא ישתבש גם אם חשבנו על הכול ותכננו הכול לפרטי פרטים.

הנהלה מתלבטת - אמנון מרגלית

להשקיע בפיתוח מוצר או בשיפור השירות? לפטר עובדים בעת מצוקה כלכלית או לשנות כיוון כדי להגיע לצמיחה מחדש? להפנות מאמץ לפעילות איכות או לספוג את עלויות אי האיכות?

מבדקים מרוחקים בתעשיות התעופה, חלל והביטחון - דן רוזמן ואלישבע שטרן

בשנים האחרונות גובר השימוש באמצעים טכנולוגיים מרוחקים במסגרת ביצוע מבדקי מערכת ניהול (כגון מערכת לניהול איכות) כתחליף לביצוע מבדק פיזי באתר. מאז פרוץ משבר הקורונה, ארגוני התעדה רבים הודיעו כי בכוונתם לעבור לביצוע מבדק מרוחק כתחליף לביצוע המבדק המתוכנן באתר הארגון.

נא לעדכן נהלים – CSM הצטרף לארגון - אמנון מרגלית

בעולם העסקי שהולך ומתכוונן למתן שירותים בשונה ממכירת מוצר בלבד, יש בשנים האחרונות "באז" המכונה Customer Success Management) – CSM( או בעברית מנהל הצלחת לקוח. כמו שארגונים מכווני לקוח משתנים ושמים את הלקוח יותר ויותר במרכז העסקים, גם הנהלים הקיימים בארגונים העסקיים חייבים לעבור עדכון שבו ישולב CSM בכל אחד מתהליכי הארגון.