חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חוות דעת מקצועיות

על איכות, תקנים ותפקידם COVID-19

מטרת מאמר זה להאיר ולהצביע על תפקיד ותרומת תקנים ומערכת האיכות בשגרת חיינו כתוצאה מההתפרצות העולמית של 19-COVID המכונה גם נגיף הקורונה.

מאת: חיים דפרין

האם ביצוע מעשה רמאות אלטרואיסטי במבדק פנימי גורם לשיפור מערכת הניהול הישימה

בתקן 19011:2018 רשום בסעיף 4 – עקרונות המבדק רשום: המבדק מאופיין בהסתמכות על מספר עקרונות האמורים לסייע בפיתוח המבדק, ככלי יעיל ואמין לתמיכה במדיניות ובבקרות הניהול על ידי מתן מידע לארגון לשם שיפור ביצועיו, וזאת תוך הסתמכות על שבעת העקרונות הבאים: יושרה, הצגה הוגנת של הממצאים, טיפול מקצועי נאות, סודיות, עצמאות, גישה מבוססת ראיות וגישה מבוססת סיכונים.

מאת: מנחם לוינגר

עבודה מחוץ לארגון בתקופת הקורונה

הגבלות הקורונה השפיעו על האפשרות לקיים שגרת עבודה רגילה וכן הביאו לירידה בצריכת מוצרים ואספקת שירותים. הגבלות הקורונה הוכיחו שוב כי המציאות היא לפעמים הזרז המשמעותי ביותר לשינוי.

מאת: מנחם לוינגר

תרשים דג (FISH-BONE DIAGRAM)

תרשים עצם דג הינו תרשים המאפשר להסביר בתצורה גראפית את התוצאה ואת הגורמים המשפיעים עליה. התרשים מציג את הסיבות להיווצרות התוצאה, בצורה נוחה וקלה להבנה. תרשים עצם דג הינו כלי עבודה המשמש צוות סיעור מוחות המבצע פרויקט כגון: "ניהול רזה" Lean_Management, שש סיגמא 6 six Sigma וכד'.

מאת: מנחם לוינגר

מבדקים בזמן קורונה

תקופת הקורונה שאנו חווים והאתגרים העסקיים מולם כלל הארגונים ניצבים הינם חסרי תקדים בעולם ונדרשת היערכות אקטיבית מיטבית בכל אחד מהמישורים בהם פועל העסק, תוך תכנון לטווח קצר וארוך.

מאת: מנחם לוינגר

ההבדל בין פעולת תיקון לפעולה מתקנת

ברצוני לציין את ההבדל בין פעולת תיקון לפעולה מתקנת. במקרה של אי התאמה הפעילויות הינן: פעולת תיקון לביטול אי ההתאמה ולאחר מכן פעולה מתקנת לביטול הגורמים לאי ההתאמה (במקרים בהם ניתן הדבר).

מאת: מנחם לוינגר

מאמרים

שינוים צפוים בתקני IAQG

מאת: דן

בינה לי, בינה לי חביבה – האמנם

מאת: בינה לי, בינה לי חביבה – האמנם

מדריך לשיטות מתקדמות בהנדסת איכות

מאת: פרופסור רון קנת

תרומת החדשנות לארגון

מנחם לוינגר

מאת: מנחם לוינגר

ניהול תצורה

מנחם לוינגר

מאת: מנחם לוינגר

נא לעדכן נהלים – CSM הצטרף לארגון

מאת: אמנון מרגלית

ספרות באיכות

לוגו איגוד

מדריך לשיטות מתקדמות בהנדסת איכות